Żegnaj Telnecie

Posted: 1 marca 2007 in Komputery i rozrywka
Ostatnio zainstalowałem Longhorna jako podstawowy system na komputerze. Zaraz po zainstalowaniu musiałem zdiagnozować problem z serwerem pocztowym znajdującym się na innym serwerze. Rozpocząłem diagnostykę uruchamiając cmd.exe, a następnie telnet. Jakież było moje zdziwienie kiedy Longhorn command line odpowiedział mi "telnet is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.". Sprawdziłem trzy razy czy wszystko dobrze wpisałem ale niestety nie doszukałem się żadnej literówki.
Okazało się że klient telnet może zostać dodany do systemu ale jako features! Według mnie nie jest dobrym pomysłem usuwanie tak użytecznego narzędzia. Oczywiście można go w prosty sposób dodać choć chyba nie o to chodzi. Jak znam życie to nie każdy wpadnie na  pomysł by przeszukać features. Niestety jak to zwykle bywa większość najpierw zapyta google.
Komentarze
  1. Jacek pisze:

    W Windows Vista jest tak samo – przynajmniej jest spójnie 😉

Skomentuj

