25 lecie mojego pierwszego komputera

Posted: 29 kwietnia 2007 in Komputery i rozrywka

Wyprodukowany przez Sinclaira w 1982 ZX Spectrum, nazywany czasami gumiakiem, obchodzi dziś 25 urodziny. Był to mój pierwszy komputer. Przywieziony z RFN (Republika Federalna Niemiec). Posiadał 48 KB RAM, 16 KB ROM oraz procesor Z80A 3.5MHz, gumowe klawisze, jednobitowy generator dźwięku, gniazdo współpracy z magnetofonem, telewizorem, szyna systemowa. Niestety pozbawiony był portu joysticka.

ZX Spectrum służył mi głównie do grania w kultowe gry w rozdzielczości 256×192 pikseli i 15 kolorach! Na nim także poznałem pierwszy język programowania – BASIC.

Wszystkiego najlepszego!!

Komentarze
  1. Mariusz pisze:

    U mnie pierwszy był C64 i mialem na szczescie port joysticka 🙂 ale tez wtedy zaczynalem od Basica – pisalem swoja pierwsza ksiazke telefoniczna w tym jezyku i nagrywalem ja na kasete… pozniej zeby sprawdzic numer telefonu trzeba bylo calosc wczytywac przez 15 minut 🙂

  2. Robert pisze:

    To prawda ze z kasetami to byla niezla jazda. Tez mialem commodore 64. Ale przy amidze 500tce to juz w koncu byly dyskietki 3,5calowe i żonglerka nimi. Phantasmagoria byla chyba na kilkunatsu. Tak na serio to dopiero era pc to twarde dyski i cdromy.

  3. Barbara pisze:

    Jak widzę Panowie strasznie wcześnie zaczynali w tej branży 😉

  4. Sebastian Żerniak pisze:

    Ja tak naprawde zaczynalem od PC w 1998 roku. Wczesniej bylo tylko konsole a zaczolem w 1990 od Sega Maser System, to dopiero byla technologia 🙂

  5. Robert pisze:

    Keny nie przypominaj… lezka sie kreci. Gazeta Komputer byla chyba piersza – pamietam jak i gdzie kupowalem jej pierszy numer. Niestety nie pamietam kiedy – az tak dobrej pamieci nie mam 😉

  6. Łukasz pisze:

    Ja niestety pamietać tego nie mogę 😉 Pozdrawiam
    __________
    Windows Home Server Blog
    Foks

Skomentuj

