MMC after Windows Server 2003 Servce Pack 2

Posted: 23 czerwca 2007 in Computers and Internet

Service Pack do Windows Server 2003 został wydany 12 marca 2007. Większość z nas raczej nie instaluje tak dużych pakietów pierwszego dnia, a nawet pierwszego miesiąca po ich wydaniu. Tak też było w moim przypadku.

Ale kiedyś trzeba wyposażyć nasze ulubione serwery w to cudo. Trzy miesiące to wystarczający okres aby inni przetestowali poprawkę 😦 Postanowiłem przeznaczyć na to właśnie ten weekend, a dokładnie sobotę.

Binarki pobrałem ze strony Microsoft’u. Wszystko ładnie pięknie do czasu kiedy wyświetlił sie na moim ekranie komunikat:

mmc error.exe Robert Stuczynski (Noise)

"mmc.exe – Unable To Locate Component" nie wyglądało zachęcająco ale instalacja zakończyła sie "sukcesem".

system Robert Stuczynski (Noise)

Od razu po restarcie postanowiłem odpalić Microsoft Management Console (Mmc.exe):

mmc Robert Stuczynski (Noise)

Jakież niemiłe było moje zdziwienie że komunikat powrócił jak bumerang: "This application has failed to start because apphelp.dll was not found. Re-installing the application may fix this problem.". Jakoś średnio chciało mi sie cokolwiek przeinstalowywać wiec postanowiłem poszukać brakującej dll’ki aby ją przywrócić do c:windowssystem32.

Wyszukiwanie przyniosło pozytywny wynik. Leżała w katalogu c:windowsservicepackfilesi386.

search

Copy/past do c:windowssystem32 wystarczyło aby Microsoft Management Console zaczęło pracować jak dawniej.

Był to jedyny błąd jaki pojawił sie przy instalacji tego service packa. Dobrze że nie skończyło sie jak kiedyś przy instalacji service pack 6 do NT. Wtedy Microsoft wydał wersje 6A. Mam tylko nadzieję że to jedyna rzecz którą zgubił instalator.

Windows Server 2003 Service Pack 2 http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=95AC1610-C232-4644-B828-C55EEC605D55&displaylang=en
What’s New in SP2 http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=62452
Windows Server 2003 R2, Service Pack 2 home http://technet.microsoft.com/en-us/windowsserver/bb229701.aspx

Komentarze
  1. Jacek pisze:

    Hmm, dziwny przypadek. Ja nie miałem nic podobnego na x86 w wersjach Standard/Enterprise PL/US. No ale to tylko oprogramowanie więc różne rzeczy się mogą zdarzyć 😉

  2. Jacek pisze:

    Zdziwiłem się za to niezmiernie, jak dodatek nazwany "Windows Server 2003 Service Pack 2" zaczął instalować się na maszynie z Windows XP Professional, x64 Edition i ku mojemu jeszcze większemu zaskoczeniu instalacja przebiegła pomyślnie 🙂
    Dopiero po fakcie sprawdziłem w downloadach, że to wszystko zgodne z planem.

  3. Robert pisze:

    Ta instalacja na xp to mnie zaskoczyles :O
    Jak tam Ci sie pracuje na winxp x64? Ostanio na labach seclub xp x64 dzialaly bardzo bardzo wolno. Po przeinstalowniu na 86 wszystko wrocilo do normy.

  4. Jacek pisze:

    W sumie coraz mniej problemów ze sterownikami nowych urządzeń (choć nie tylko, przykładowo Microsoft Fingerprint Reader obecnie w ofercie dalej nie ma sterownika dla systemu x64 tej samej firmy!), a różnica w prędkości z mojego punktu widzenia na tyle nieznaczna, by móc spokojnie na tym pracować i przygotowywać się praktycznie na 64-bitową przyszłość.

Skomentuj

