CEE MVP Open Days 2007 – Dubrownik

Posted: 15 października 2007 in Travel
Na początek informacja prasowa: "60 specjalistów z tytułem MVP (Most Valuable Professional) z regionu Europy Środkowo-Wschodniej wzięło udział w piątej edycji Regionalnych Dni Otwartych dla osób wyróżnionych tytułem Microsoft MVP. Spotkanie odbyło się w tym tygodniu w Dubrowniku, w Chorwacji. Dni Otwarte MVP są okazją dla nagrodzonych do nawiązania kontaktów z osobami o podobnych specjalnościach i zainteresowaniach z całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej, a także do zdobycia nowej wiedzy technicznej i wymiany doświadczeń – zarówno z innymi MVP, jak i pracownikami Microsoft z Europy oraz centrali firmy w Redmond."

MVP-Summit-2007

Konin->Kraków->Czechy->Austria
Wyruszyliśmy nocą z Konina aby nad ranem dotrzeć do Krakowa. Po dobrym śniadanku u Grzesia przesiedliśmy się do Skody Oktawi, którą ruszyliśmy w stronę granicy. Okazało się, że zapomnieliśmy zielonej karty, wiec trzeba było zahaczyć o oddział PZU. Przejścia graniczne całej wycieczki to tylko formalność.

df1          df2
Czeskie Las Vegas – duty free

w03          w09
Wiedeń – przepiękne parki

w04          w06
Wiedeń – zabytki
w10          w07

Pomiędzy Czechami i Austrią zatrzymaliśmy się w "czeskim Las Vegas". Knajpy w samolocie, prostytutki oraz strefa Duty Free. Badziew totalny, ale wart jednokrotnego zobaczenia.

w01       w05       w08
        w11       w12       w02
Olbrzymia katedra robiła wrażenie
 w15       w13

Austria powitała nas polami pełnymi słoneczników oraz dyń. Popołudniu dojechaliśmy do Wiednia. Spędziliśmy tam kilka godzin oglądając śliczne miasto pełne zabytków i parków. Jeśli ktoś nie był, to według mnie warto wybrać się na weekend tanimi lotami.

Uliczki we Wiedniu
w24          w23
Wiedeń by Night
w27          w26

Nocleg spędziliśmy w dziwnym, blaszanym hotelu rodem z amerykańskich filmów. Był całkowicie samoobsługowy, a my mieliśmy problem, bo nie chciał on zaakceptować żadnej z 3 posiadanych kart kredytowych. Całe szczęście był telefon i obniżono nam kwotę do 0 euro :D. Oczywiście rano musieliśmy spłacić dług. W hotelu był nawet internet, ale z austriackim systemem operacyjnym, który sprawił nam nie mało kłopotów.

w28          w29
Blaszany hotel

Austria->Słowenia->Chorwacja
Rano ruszyliśmy dalej. Słowenia … hmmm czy ktoś wie coś na temat tego państwa? My mało. Chyba czas by pomyśleli o reklamie. Jak dla nas całość wyglądała jak polska wieś ;). Zaskakujące jest to że walutą obowiązującą jest euro!

droga do chorwacji 03          droga do chorwacji 04

Spora część drogi była autostradą, gdzie mogliśmy wykorzystać sześciobiegową Oktawie i jechać 200km/h, a dzięki CB radiu ominąć policję z suszarkami. No i w końcu Chorwacja powitała nas ślicznymi górami. Ciekawe były częste i długie tunele wewnątrz nich. Jeden z tuneli – Mala Kepela – miał około 6km!

droga do chorwacji 07          droga do chorwacji 02
Po lewo piękne góry, po prawo morze i tak przez kilkaset kilometrów
droga do chorwacji 01          droga do chorwacji 05
Największym szokiem była kilkuset kilometrowa jazda nad przepaścią. Z lewej góry, z prawej morze – niezapomniany widok.

droga do chorwacji 06
Pomarańcze i rakija

Przy drodze stoją sprzedawcy, u których można kupić siatki ze świeżymi pomarańczami oraz rakije. Sebastian w drodze powrotnej kupił kilka butelek, ja niestety, a może stety byłem testerem, bo on nie mógł pić. Do samochodu trafiłem z kilkoma kubkami rakiji z gruszek, śliwek i czegoś tam jeszcze. Przez kilkanaście kilometrów miałem co degustować.

wzp01RobertStuczynskiNoiseblog          wzp02RobertStuczynskiNoiseblog
wzphotelowego
 wzp04RobertStuczynskiNoiseblog          wzp05RobertStuczynskiNoiseblog

Hotel położony był na półwyspie kilkanaście kilometrów od Dubrownika w miejscowości Cavtat. Wejście do niego znajdowało się w połowie wysokości, ponieważ niższe piętra tzn. 1,2,3,4 było pod recepcją. Tak więc od strony morza hotel było wiele wyższy niż od strony lądu. Od strony południowej była plaża złożona z wielkich głazów, na których były nocne after party. W środku zakryty podgrzewany basen oraz odkryty. Kilka restauracji oraz night club :). Niestety większość gości miało powyżej 60 lat :(.

my 01          my 02
To nie renciści w Ciechocinku ale my w hotelu 😉
my 03          wzp03RobertStuczynskiNoiseblog

Pierwszy dzień zakończył Welcome drink. Faktycznie był to drink, no może kilka, ale tak czy owak szybko się skończył. Milena z Shonem o nas zadbali, zapraszając na świetną kolacje złożoną głównie z owoców morza. Grzechem byłoby nie zjeść krewetek, małż, ostryg i innych specjałów w takim nadmorskim miejscu. Niestety nie wszyscy skorzystali. Do historii przejdzie wspaniały pasztet rybny, którym Gabriel zapchał się przed wspaniałym stekiem hihi?

Chorwacja (Cavtat, Dubrownik)
Tego dnia po szkoleniu, o którym nie będę się rozpisywał, ponieważ było pod klauzulą NDA, udaliśmy się wielką łodzią na wspaniałą wyspę. Skalista plaża utrudniała dotarcie do czystej, ale wcale nie ciepłej wody. Popływaliśmy, poopalaliśmy się, pozaczepiały nas pawie.

r01          r02
r03          r04
Krystalicznie czysta woda
r06          r07
r08          r10
Plaża piękna ale niezbyt wygodna do opalania
r11          r12
Po wyspie przechadzały się dumne pawie, które dokarmiała Maja
r05       r13       r09

Popłynęliśmy do starej części Dubrownika. Piękne miejsce, które według mnie jest połączeniem Pragi z Barceloną. Ciężko coś napisać – zapraszam do obejrzenia zdjęć.

r20          r21
Linia brzegowa Dubrownika
r19          r18
r17          r16

Na kolację pojechaliśmy do restauracji Konavoski Dvori. Jest to jeden z najsławniejszych lokali w okolicach Dubrownika. Nas nie zaskoczył pozytywnie. Niemiła obsługa oraz średnie jedzenie. Ale za to jakie wspaniałe wino ;). No ale jak zwykle wszelkie niedoróbki nadrabiało świetne towarzystwo.

Chorwacja (Cavtat, Dubrownik)
Tego dnia była świetna sesja Maćka, któremu udało zainteresować SQL developerów i itprosów. Popołudniu zwiedzaliśmy Cavtat i układaliśmy agendę MVP Summitu w Polsce (jakby co). Nie będę opisywał co w niej miało być, ale brzuch ze śmiechu bardzo szybko nas rozbolał. W drodze powrotnej spotkaliśmy naszego ulubionego emeryta MVP – Tomka Onyszke z Magdą. Pozdrowienia :)!

dubrownik 01RobertStuczynskiNoiseblog       dubrownik 10RobertStuczynskiNoiseblog       dubrownik 09RobertStuczynskiNoiseblog
Uliczki w Dubrowniku świeciły się jak lustra
dubrownik 05RobertStuczynskiNoiseblog          dubrownik 02RobertStuczynskiNoiseblog
W oddali widać wyspę na której spędziliśmy popołudnie
     dubrownik 11RobertStuczynskiNoiseblog       dubrownik 04RobertStuczynskiNoiseblog       dubrownik 07RobertStuczynskiNoiseblog
dubrownik 19RobertStuczynskiNoiseblog       dubrownik 18RobertStuczynskiNoiseblog       dubrownik 03RobertStuczynskiNoiseblog

Sprawdziliśmy, zaproszeni drogowskazem, plażę naturystów – niestety była pusta. A może stety, zwarzywszy na średnią wieku osób mieszkających w hotelu.

dubrownik 16RobertStuczynskiNoiseblog          dubrownik 08RobertStuczynskiNoiseblog
dubrownik 17RobertStuczynskiNoiseblog          dubrownik 06RobertStuczynskiNoiseblog
Piękne uliczki w Dubrowniku
dubrownik 12RobertStuczynskiNoiseblog          dubrownik 15RobertStuczynskiNoiseblog        dubrownik 14RobertStuczynskiNoiseblog        dubrownik 13RobertStuczynskiNoiseblog

Oficjalną część dnia zamykała świetna kolacja w restauracji Mimoza. A nieoficjalną after party na plaży przyhotelowej.

Po pożegnaniu się, ruszyliśmy odwiedzić kraj graniczący z Chorwacją czyli Bośnię i Hercegowinę. Widoki składające się głównie z gór, mogę zaliczyć do najpiękniejszych miejsc jakie widziałem w życiu! Przerwały go jedynie spacerujące po asfalcie krowy i patrol policyjny, któremu wybiło troszkę za dużą prędkość na jego przedpotopowej suszarce 😉 Skończyło się na przydepniętych przez niego 10 euro! Polecam odwiedzenie tego trochę zapomnianego kraju wszystkim osobom, które jadą do Chorwacji – naprawdę warto! Wielkim stresem było jechanie jednopasmową ale dwukierunkową ulicą przez kilkanaście kilometrów wśród gór, gdzie po jednej ze stron była olbrzymia przepaść. Nie pamiętam, aby tak bardzo kiedykolwiek interesował mnie asfalt po którym jedzie samochód ;).

bosnia 01          bosnia 05
Najładniejsze góry jakie widzieliśmy w życiu!
bosnia 06          bosnia 07
Bośnia i Hercegowina
bosnia 02        bosnia 04        bosnia 03

Celem głównym było Sarajewo . Najbardziej interesująca jest część muzułmańska starej części miasta. Budynki zostały już odbudowane i jest spokojnie, ale na murach widać efekty ostrzału miasta. Niewiele udało nam się zwiedzić z powodu późnej pory. Ale jedno jest pewne – urodą kobiety niewiele ustępują Polkom. No i to wspaniałe jedzenie. Zamówiliśmy miks tradycyjnych dań – wszystkie były pyszne.

sarajewo 03           sarajewo 02
Stara część miasta
sarajewo 04        sarajewo 05        sarajewo 01
Po prawo kościuł katolicki po prawo w oddali widać meczet
sarajewo 10         sarajewo 06         sarajewo 09
Na wiekszości budynków nadal widać ślady ostrzału
sarajewo 12        sarajewo 11        sarajewo 08
Islamskie świątynie

Na straganach można było zobaczyć widoki podobne do tych jakie były kilka lat temu w Polsce – piractwo! Można było bez problemu zaopatrzyć się w najnowsze gry, filmy i programy. Buty marek "adidas, nike, puma" za jedyne 10 euro para ;).

m01RobertStuczynskiNoiseblog          m04RobertStuczynskiNoiseblog
Zdjęcia poniżej zostały wykonane telefonem Nokia N73
m17RobertStuczynskiNoiseblog          m05RobertStuczynskiNoiseblog
Stary Most w Mostarze
m14RobertStuczynskiNoiseblog          m09RobertStuczynskiNoiseblog

Ruszyliśmy w kierunku domu, ale zahaczając o dwie miejscowości: Mostar oraz Medugorje. mpiękne małe miasteczko, gdzie na szczególną uwagę zasługuje Stary Most i stare miasto. Medugorje … hmmmmm święte miasto a la Licheń/Częstochowa. Według nas nic szczególnego choć to jedno z najbardziej znanych i najczęściej odwiedzanych miejsc pielgrzymkowych (sanktuariów) w świecie katolickim – miejsce nie potwierdzonych ani też nie zanegowanych objawień Matki Boskiej na górze Objawień.

m02RobertStuczynskiNoiseblog        m03RobertStuczynskiNoiseblog        m06RobertStuczynskiNoiseblog
m10RobertStuczynskiNoiseblog          m16RobertStuczynskiNoiseblog        m08RobertStuczynskiNoiseblog
m13RobertStuczynskiNoiseblog         m11RobertStuczynskiNoiseblog        m12RobertStuczynskiNoiseblog
Dużo budynków nadal nie zostało odbudowanych
m07RobertStuczynskiNoiseblog           m15RobertStuczynskiNoiseblog
m18RobertStuczynskiNoiseblog
Nawet tam maja CocaCole

Na słowackiej granicy celnik zażyczył sobie 11000 koron za brak winiety! Po wyjaśnieniach przyjął łapówkę 500 koron, z której po kolejnych wyjaśnianiach zrezygnował 😉 Mieliśmy też małą kłótnię z kasjerem na stacji benzynowej na Słowacji, która mało co nie skończyła się wezwaniem policji. Okazało się, że właśnie przed chwilą uszkodził mu się terminal VISA, nie miał do wydania z 200 euro 😦 W końcu wydał z dwustu pięćdziesiąt euro, 100 złotych oraz resztę w koronach. Komedia!

maczugoria 01          maczugoria 02
Medugorje

No i dobrneliśmy do końca. Był to naprawde świetny Summit!
Komentarze
  1. Mariusz pisze:

Z takiego metalowego hotelu kiedys nawet korzystalem ale wszystko bylo zalatwione wczesniej. Ale faktycznie pomysl bardzo dobry i tani 🙂

A wypad – faktycznie widze, ze rewelacyjny, bo zdjecia naprawde super. Chyba kiedys trzeba bedzie sie wybrac w podobna podroz 🙂

2. Robert pisze:

Szczególnie polecam BiH niesamowicie urokliwe miejsce. Wg mnie mniejsce jest juz bezpieczne.Hotel no faktycznie ciekawy pomysl. Mysle ze tani. Wazne ze byl naprawde czysty.

3. Unknown pisze:

http://www.toplaptopbatteries.com/laptop-ac-adapter/toshiba/toshiba-19V-4.74A-90w-5.5mm-2.5mm.php Toshiba PA3589U 19V 4.74A 90W 5.5MM*2.5MM Adapterhttp://www.toplaptopbatteries.com/laptop-ac-adapter/asus/asus-19v-3.42A-65w-5.5mm-2.5mm.php Asus A2 A3 19V 3.42A 65W 5.5MM*2.5MM Adapterhttp://www.toplaptopbatteries.com/laptop-ac-adapter/dell/dell-19.5V-3.34A-65w-7.4mm-5.0mm-with-pin-pa-12.php Dell 6400 D620 19.5V 3.34A 65W 7.4MM*5.0MM Adapterhttp://www.toplaptopbatteries.com/compaq/nc4200.htm Compaq nc4200 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/compaq/nc4400.htm Compaq nc4400 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/sony/vgp-bpl9.htm sony vgp-bpl9 battery http://www.toplaptopbatteries.com/sony/vgp-bps10.htm sony vgp-bps10 battery http://www.toplaptopbatteries.com/sony/vgp-bps8.htm sony vgp-bps8 battery http://www.toplaptopbatteries.com/sony/vgp-bps8a.htm sony vgp-bps8a battery http://www.toplaptopbatteries.com/sony/vgp-bps9.htm sony vgp-bps9 battery http://www.batterygoshop.co.uk/sony/vgp-bpl9.htm sony vgp-bpl9 battery http://www.batterygoshop.co.uk/sony/vgp-bps10.htm sony vgp-bps10 battery http://www.batterygoshop.co.uk/sony/vgp-bps8.htm sony vgp-bps8 battery http://www.batterygoshop.co.uk/sony/vgp-bps8a.htm sony vgp-bps8a battery http://www.batterygoshop.co.uk/sony/vgp-bps9.htm sony vgp-bps9 battery http://www.goodlaptopbattery.co.uk/sony/vgp-bpl9.htm sony vgp-bpl9 battery http://www.goodlaptopbattery.co.uk/sony/vgp-bps10.htm sony vgp-bps10 battery http://www.goodlaptopbattery.co.uk/sony/vgp-bps8.htm sony vgp-bps8 battery http://www.goodlaptopbattery.co.uk/sony/vgp-bps8a.htm sony vgp-bps8a battery http://www.goodlaptopbattery.co.uk/sony/vgp-bps9.htm sony vgp-bps9 battery http://www.goodlaptopbattery.com.au/sony/vgp-bpl9.htm sony vgp-bpl9 battery http://www.goodlaptopbattery.com.au/sony/vgp-bps10.htm sony vgp-bps10 battery http://www.goodlaptopbattery.com.au/sony/vgp-bps8.htm sony vgp-bps8 battery http://www.goodlaptopbattery.com.au/sony/vgp-bps8a.htm sony vgp-bps8a battery http://www.goodlaptopbattery.com.au/sony/vgp-bps9.htm sony vgp-bps9 battery http://www.bestlaptopbattery.com.au/sony/vgp-bps8a.htm sony vgp-bps8a battery http://www.bestlaptopbattery.com.au/sony/vgp-bps9.htm sony vgp-bps9 battery http://www.goodlaptopbattery.com.au/sony/vgp-bpl9.htm sony vgp-bpl9 battery http://www.goodlaptopbattery.com.au/sony/vgp-bps10.htm sony vgp-bps10 battery http://www.goodlaptopbattery.com.au/sony/vgp-bps8.htm sony vgp-bps8 battery http://www.goodlaptopbattery.com.au/sony/vgp-bps8a.htm sony vgp-bps8a battery http://www.goodlaptopbattery.com.au/sony/vgp-bps9.htm sony vgp-bps9 battery http://www.toplaptopbatteries.com/dell/d400.htm Dell d400 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/compaq/tc4200.htm Compaq tc4200 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/acer/as07b32.htm Acer as07b32 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/acer/as07b52.htm Acer as07b52 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/acer/as07b71.htm Acer as07b71 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/acer/as07b72.htm Acer as07b72 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/apple/a1185.htm Apple a1185 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/apple/a1185-black.htm Apple a1185 black Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/dell/inspiron-5100.htm Dell inspiron 5100 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/dell/inspiron-5150.htm Dell inspiron 5150 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/dell/inspiron-5160.htm Dell inspiron 5160 Battery

4. Unknown pisze:

http://www.toplaptopbatteries.com/dell/inspiron-6000.htm Dell inspiron 6000 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/dell/inspiron-600m.htm Dell inspiron 600m Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/dell/inspiron-630m.htm Dell inspiron 630m Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/dell/inspiron-8600.htm Dell inspiron 8600 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/dell/inspiron-640m.htm Dell inspiron 640m Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/dell/inspiron-1720.htm Dell inspiron 1720 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/dell/inspiron-2000.htm Dell inspiron 2000 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/dell/inspiron-2100.htm Dell inspiron 2100 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/dell/inspiron-2200.htm Dell inspiron 2200 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/hp/nx6100.htm Hp nx6100 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/hp/nx6120.htm Hp nx6120 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/hp/nx7000.htm Hp nx7000 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/hp/nx8200.htm Hp nx8200 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/toshiba/pa3479u-1brs.htm Toshiba pa3479u-1brs Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/toshiba/pa3420u.htm Toshiba pa3420u Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/toshiba/pa3421u-1brs.htm Toshiba pa3421u-1brs Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/toshiba/pa3451u-1brs.htm Toshiba pa3451u-1brs Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/toshiba/pa3456u-1brs.htm Toshiba pa3456u-1brs Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/toshiba/pa3480u-1brs.htm Toshiba pa3480u-1brs Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/toshiba/pa3533u-1bas.htm Toshiba pa3533u-1bas Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/toshiba/pa3533u-1brs.htm Toshiba pa3533u-1brs Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/toshiba/pa3534u-1bas.htm Toshiba pa3534u-1bas Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/dell/vostro-1700.htm Dell vostro 1700 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/dell/xps-m1530.htm Dell xps m1530 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/dell/xps-m1730.htm Dell xps m1730 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/gateway/8msb.htm Gateway 8msb Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/gateway/m360.htm Gateway m360 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/gateway/m460.htm Gateway m460 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/hp/7400.htm Hp 7400 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/hp/510.htm Hp 510 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/hp/dv8000.htm Hp dv8000 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/hp/dv8100.htm Hp dv8100 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/hp/dv8200.htm Hp dv8200 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/hp/dv9000.htm Hp dv9000 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/hp/dv9500.htm Hp dv9500 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/hp/dv9600.htm Hp dv9600 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/hp/dv9700.htm Hp dv9700 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/toshiba/pa3535u-1bas.htm Toshiba pa3535u-1bas Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/toshiba/pa3535u-1brs.htm Toshiba pa3535u-1brs Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/toshiba/satellite-a100.htm Toshiba satellite a100 Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/toshiba/pa3593u-1bas.htm Toshiba pa3593u-1bas Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/toshiba/pa3285u-3bas.htm Toshiba pa3285u-3bas Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/toshiba/pa3395u-1brs.htm Toshiba pa3395u-1brs Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/toshiba/pa3399u-1bas.htm Toshiba pa3399u-1bas Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/toshiba/pa3399u-1brs.htm Toshiba pa3399u-1brs Batteryhttp://www.toplaptopbatteries.com/toshiba/pa3399u-2bas.htm Toshiba pa3399u-2bas Battery