A co z downgrade w środowisku Hyper-V?

Posted: 4 lipca 2008 in Computers and Internet
Ostatnio, przy okazji spotkania ze znajomymi z WSS.pl, zadałem im pytanie czy mając Windows Server 2008 Standard z Hyper-V można w ramach licencji na 1 VM zrobić downgrade do Windows Server 2003. Odpowiedzi były:
– sorki, ale tematy licencji są mi obce,
– nie można bo jest to niezgodne z licencją,
– można, a dlaczego nie.
 
Czyli zupełnie inne. Postanowiłem rozpoznać temat, bo w mojej opinii można to zrobić. Nie wiedziałem tylko skąd otrzymać nośnik i numer seryjny odpowiedni do tego downgrade – czy może być to na przykład nośnik i licencja Technet.
 
Po rozpoznaniu tematu u źródla, czyli w Microsoft, miałem odpowiedź. Pokrywała się całe szczęście z tym co myślałem i miałem zamiar zrobić w lipcu na moim nowym serwerze. Okazuje się, że nie ma problemu by zainstalować w środowisku fizycznym Windows Server Standard 2008 wirtualną maszynę z Windows Server Standard 2003 jako downgrade. Co też może być bardzo ważne można to wykonać z legalnego nośnika i klucza subskrypcji Technet lub MSDN.
Komentarze
  1. Karol pisze:

    Ja po podobnym pytaniu dostałem całkiem odmienną opowiedź i to pisemną podpisaną przez konsultanta. Co prawda dotyczyła EE ale zasada analogiczna: downgrade do 2003 jako maszyna wirtualna. Czy dałbyś radę wyciągnąc tą opinię na piśmie, bo jest bardzo fajna jeśli rzeczywiście tak jest:)

  2. Robert pisze:

    Karol udostepnij nam skan tego podpisanego dokumentu. Ja mam wlasnie oficjalne stanowisko Microsoft.

  3. Karol pisze:

    No to mamy rozbieżność:) Moja informacja nie jest bezpośrednio z Microsoft a od jego partnera. Postaram się zapytać jak to dokładnie wygląda. Sprawa dla mnie jest tym bardziej istotna, bo na podstawie pozyskanej wiadomości podjąłem już jakieś decyzje. Robert, jeśli masz rację, to bardzo dobrze bo logicznie wygląda informacja która dostałeś z MSFT.  Ja jeszcze raz odpytam partnera na w/w okoliczność:)

  4. Unknown pisze:

    Tak wczytuję się i mam coraz większe wątpliwości. Jak to jest, że użytkownicy i sprzedawcy oprogramowania nie wiedzą w jakim zakresie użytkowink może wykorzystywać oprogramowanie. Sam spotkałem się z rozbieżną informacją już nie raz. Wszystko opiera się na monopolistycznych zagrywkach Microsoftu.Realizuję od niedawna projekt, gdzie nie mogłem ominąć ingerencji w oprogramowanie Windows (decyzja szefa, możliwość techniczna jest oczywiście) i widzę, że aby poważnie się za to zabrać, to najpierw należy wziąć udział w szkoleniu z licencji, bo są tak zawikłane, a domyślając się, że konsultanci są z tego przeszkoleni, to prawdopodobnie dalej będę miał olbrzymie wątpliwości. Czy to ma sens? Intuicja mi podowiada, że ta niewiedza jest metodą wyciągnięcia z naszych portfeli coraz większej ilości pieniążków.

Skomentuj

