Klient Exchange dla Nokia – lipa

Posted: 22 października 2008 in Computers and Internet
Nokia hmmm fajne fińskie telefony. Jeśli ktoś potrzebuje dzwonić i czasami zrobić kilka fotek i posłuchać mp3 to dobry wybór.
 
Problemy pojawiają się gdy telefon potrzebny jest dla "Biznesu". Przykład? Klient Exchange dla Symbian. Seria E ma go od dawna i generalnie działa. Na pewno nie tak dobrze jak ActiveSync dla Windows Mobile ale sprawdza się lepiej niż np. iPhone.
 
Miesiąc temu Nokia zapowiedziała klienta Exchange dla wszystkich telefonów z systemem Symbian. Pomyślałem świetnie … będę mógł podłączyć moją Nokia N73. Pobrałem Mail for Exchange, zainstalowałem i cóż… coś nie bardzo działa. Niby coś się dzieje ale nie do końca. Spróbowałem ponownie i znowu lipa 😦
 
image
 
Po wielu próbach powód został odkryty na stronie Nokia:
"NOTE: Non-Eseries devices do not support the security features that many network administrators enforce. This can prevent Mail for Exchange from synchronizing data to your device. If you think you may be experiencing this problem look in File manager > MailForExchange > admin_log.txt for the text, "This device is unable to implement all requested password policies." Currently the only solution for this is to reduce the server security requirements"
 
Nasuwa się pytanie dlaczego tak jest że ten klient potrafi działać porządnie tylko na serii E? Nie wiem jak Wasze środowiska są administrowane ale moje wymusza polityki które spływają na klienta. Czyli nie da się go poprawnie skonfigurować. Po małej ankiecie wśród znajomych doszedłem do wniosku że u nikogo sie tego "dziadostwa" nie da użyć.
 
Ehhhh "cudowny" ten Symbian ;( Ja nadal pozostaje przy porządnym Windows Mobile.
Skomentuj

