Toshiba Bluetooth + Windows Mobile = Problems

Posted: 14 Listopad 2008 in Computers and Internet
Generalnie wiadomo że z Bluetooth Stack firmy Toshiba są duże problemy. Wystarczy pogooglować aby się o tym przekonać. Jest on chyba w większości laptopów, przynajmniej ja tak nieszczęśliwie trafiam :(. I nie chodzi tu wyłącznie o problemy z WM. Oficjalne stanowisko Nokia jest takie że z tym stackiem nie jest kompatybilna aplikacja Nokia PC Suite i używając go narażamy się na potencjalne kłopoty. Jest wiele innych lepszych stacków ale niestety mi przytrafiła się praca właśnie z tym.
 
Probowałem połączyć przez Bluetooth 2 urządzenia z Widnows Mobile 6.1. Oczywiście pojawiły się problemy. 1000 sposobów z Google nie pomogły. Padło pytanie – "to po co mi w laptopie i WM Bluetooth jeśli przydaje się tylko do słuchania muzyki?". Odinstalowałem stack Toshiby i używając stacku Microsoft bez problemu połączyłem WM z moim laptopem. Ale niestety wtedy przesył danych po Bluetooth z myszy i słuchawek (z profilem A2DP) zaczął szwankować. Czyli kolejny lipny 😦
 
Zainstalowałem ponownie driver Toshiby i postanowiłem powalczyć z tym badziewiem. Co wiec zrobić by polubił się on z WM? Jest sposób! Poniżej go opisze. Działał mi z 2 urządzeniami wiec i Wam pewnie zadziała.
 
Na początek należy uruchomi edytor rejestru: Regedit.exe
 
image
 
Przejść do klucza HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindows CE Services. Jest tam zmienna SerialPort typu String.
 
Domyślnie jest tam wartość Bluetooth i właśnie ją należy ustawić na COM7.
 
image
 
Po restarcie komputera należy zestawić nowe połączenie PDA –> PC. Po połączeniu w Partnership Settings bedzie widoczna usługa ActiveSync – musi być zaznaczona.
 
Po restarcie cieszyłem się poprawnie działającym połączaniem Bluetooth. Czego i Wam życzę.
Skomentuj

