Policja sprawdza licencje na nawigację – KLAMSTWO!

Posted: 28 Listopad 2008 in Computers and Internet

Dziś spojrzałem na jeden z polskich portali, który przeglądam by dowiedzieć się co nowego w świecie urządzeń mobilnych. Od jakiegoś czasu wiedziałem że jest to portal “związany” z producentem Auto Mapy. Marketingowe newsy na tym portalu to standard. Choć nie wiedziałem że aż tak bardzo.

Ale takiego newsa się nie spodziewałem: Mandacik za nielegalną mapę

Cytując za portalem: “Coś co na zachodzie jest już od dawna normą wkracza również i na polskie drogi. Chodzi mianowicie o możliwość sprawdzenia legalności oprogramowania nawigacyjnego, przez policję w czasie rutynowej kontroli drogowej. „…Już wkrótce wszyscy kierowcy, którzy posiadają w swoich samochodach nawigację GPS będą musieli posiadać przy sobie certyfikat potwierdzający jej legalność. Komenda Główna Policji już zapowiedziała wzmożone kontrole na drogach. Dla przypomnienia warto dodać, że za posługiwanie się piracką kopią mapy w samochodzie grozi do pięciu lat więzienia…” Więcej na ten temat na WP.pl

Ktoś zaraz powie że to kopia news-a z WP.pl. Ale PDAClub to portal specjalizujący się w technologiach mobilnych, który powinien prawdziwość sprawdzić u źródła: Policja lub zaprzyjaźniona firma produkująca AutoMape, lub TomTom/iGo itd prawdziwość tego rodzaju informacji. Jeśli tego nie zrobił to widać tylko kolejne napędzanie klientów producentowi AM. WP umieszcza wszystko jak leci i do nich nie mam pretensji o sianie nieprawdziwych informacji i zamętu.

No i 2 kwestia skąd PDAClub wyssał coś takiego “Coś co na zachodzie jest już od dawna normą wkracza również i na polskie drogi. Chodzi mianowicie o możliwość sprawdzenia legalności oprogramowania nawigacyjnego, przez policję w czasie rutynowej kontroli drogowej”. To już nie jest kopia ale komentarz osoby piszącej news z PDAClub. Nigdy nie słyszałem o czymś takim, a na pewno wypada podać jakiegoś linka do tego byśmy mogli to zweryfikować. Drogówka nie jest od tego by ścigać piractwa komputerowego, co więcej policja nie chodzi i nie przeszukuje przypadkowych domowych komputerów tak jak niektórzy myśla!

Posiadam legalną AutoMapę wiec postanowiłem sprawdzić wiarygodność tych informacji i to co musze posiadać w samochodzie by być legalnym. Wspomnę też iż wypożyczałem kilka razy samochód z nawigacją i nigdy nie było dokumentów na temat legalności nawigacji! Zadzwoniłem do AM. Dowiedziałem się że:
– na razie ich 2 prawników myśli o czymś takim ale nie wiedzą jak temat ugryźć,
– według ich wiedzy nikogo policja nie sprawdzała pod kątem legalności oprogramowania AM. Kto jak kto ale oni by to wiedzieli od policji, która na pewno by zwróciła się do nich o podanie jak maja kontrolować ich oprogramowanie,
– co więcej miły pan poinformował mnie że wiedzą iż policja nie może wymagać pokazania dokumentu gdzie został umieszczony numer seryjny AM! Czyli nie mają możliwości sprawdzenia legalności!

Dostałam zapewnienie od producenta AM że na tą chwile można to całkowicie zignorować! Tego że jest zaprzyjaźniony z PDAClub nie zanegował ale z głosu wynikało wiedział o newsach 😉 bardzo dobrze.

Czyli podsumowując to brednia! Totalna kaczka dziennikarska kilku portali i nie należy wozić żadnych śmieci dodatkowych. Niech licencje leżą w działach IT, bo to ich miejsce. Mam nadzieje że osoby odpowiedzialne za portal będą bardziej sprawdzać newsy lub choćby powstrzymają się od jeszcze głupszych stwierdzeń.

Komentarze
  1. . pisze:

    Ciekawe kiedy jakiś koncern paliwowy napisze w zaprzyjaźnionym portalu, że na wachę też trzeba mieć przy sobie przynajmniej paragon, bo inaczej to na pewno lejesz kradzione paliwo do baku.

  2. Robert pisze:

    Heheh dobre…. ale kto wie…

  3. Stanley pisze:

    Dobre, dobre Robert.
    Tak było 28 Listopad 2008, a czy na dzień dzisiejszy coś się zmieniło?
    Pozdrawiam.

Skomentuj

