Złodziejski kurs CitiBanku

Posted: 3 grudnia 2008 in Computers and Internet
CitiBank w okradaniu klienta sprawdza się bardzo dobrze. Kilka dni temu mogłem się o tym przekonać sprawdzając zestawienie transakcji na mojej karcie kredytowej Citi Banku. Wykonałem je w USA. Wyglądało to następująco na dzień 17.11.08:
2.9426 kurs NBP
3.1975 to kurs po jakim przeliczyli mi w CitiBanku!!!!
 
Czy to nie jest złodziejstwo?? 26 groszy więcej na dolarze! Czas zmienić kartę kredytową. Tylko na jaki bank?
Komentarze
  1. Mariusz pisze:

    Ja korzystam (od poczatku istnienia) z mBanku i nie zauwazylem, zeby jakos specjalnie zawyzali kurs walut.

  2. Grzegorz pisze:

    Będzie tak samo, jak było podczas połączenia Citi z Bankiem Handlowym. Nic nie działało, nikt nic nie wiedział a pieniądze ginęły i pojawiały się w dziwnych okolicznościach. Całe masy klientów wycofały lokaty. I co? I nic. Citibank ma taką markę i renomę, że po jakimś czasie klienci grzecznie wrócili i korzystają nadal. A o tamtym mało kto pamięta. Szum był duży przez kilka miesięcy i wszystko ucichło. Sam mam konto i kartę w Citi i mimo, że ryzykuję zawyżony kurs – wiem jedno: ta karta wszędzie w USA zadziała. A przy innych kartach mam takie doświadczenia, że nie dałbym głowy czy zadziałają na przykład gdy przyjdzie pora płacić za hotel.Tak, taki kurs oceniam tak samo jak Ty: złodziejstwo. Ale niestety nie zrezygnuję z tej karty, bo za dobrze działa.

  3. Robert pisze:

    Mam podobne odczucia i dlatego zostawiam ta karte i z niej korzystam. Citi to citi – zlodziej ale znany ;)Nie wiem jaki mBank ma przelicznik przy oplatach dolarowych ale wiem ze wzystkie karty, oprocz jednej internetowej, sa w euro wiec moze sie okazac ze podwójne przewalutowanie moze dac podobne kwoty. Ale to trzeba sprawdzic. Najgorsze jest to ze ani w mbanku ani w citi nie chca powiedziec ile bedzie mnie dzis kosztowal dolar/euro = prosze o kwote a oni sposob obliczenia podaja. Dosc zlozony – na tyle ze nie potrafia podac konkretnej liczby.Ale zgodze sie ze wygoda w mbanku i uslugi sa naprawde dobre. Szkoda ze brak visa w $.

  4. Wojciech pisze:

    U mnie w pracy jest takie powiedzienie w dziale IT – jak byc ru**anym to przez najlepszych 🙂 A co do kart – korzystalem w Hiszpanii z karty mBanku (zarowno kredytowa jak i debetowa) oraz debetowej mbanku i kurs euro liczyli mi bardzo ladny – nie wiem czy nie bylo taniej niz w PL.Jak bylem w USA to zwykla visa electron z Inteligo dawala rade :] placilem nia w marketach i na stacji paliw

  5. Grzegorz pisze:

    Z tym mBankiem w Hiszpanii to nie zawsze tak różowo. Uzywałem Visy z chipem i im dalej od dużych miast tym większy problem.Zasadniczo, to wszystko jest super, póki działa. Ból w tym, że czasem przestaje i wtedy są kłopoty. A Visa Citi przestaje przestaje najrzadziej i zawsze ją w portfelu jako awaryjną mam. Pomijając jej niezawodne działanie, jest jeszcze kwestia wsparcia z banku. Ze znanych mi kart, tylko w Citi reklamacje uznają _natychmiast_ i tylko w Citi tymczasowo mogą zwiększyć limit jeżeli człowiek jest w potrzebie. Obie opcje zdarzyło mi się wykorzystać.Co oczywiście nie zmienia faktu, że czasem zachowują się złodziejsko 😉

  6. Robert pisze:

    fajnie by bylo porownac ile kradna: mbank, intelligo, citi. Macie konkretne liczby z wyciagow kart? Porownamy z danymi historyczni NBP. Jesli macie wklejcie ja zajme sie porownaniem do NBP. Europa (euro) i w USA ($)- moj kurs znacie

  7. Daniel pisze:

    Ja na co dzień korzystam z Inteligo – od jakichś 7 lat i jestem zadowolony.Kartę kredytową mam w Citi. Byłem ostatnio w Portugalii, nagle było potrzebne mi ekstra zasilenie konta – a to była niedziela. Zadzwoniłem, 6 minut i miałem to o co prosiłem – tyle, że teraz muszę oczywiście za to zapłacić. Za takie właśnie usługi godzimy się na to żeby na "okradali", w końcu dostajemy umowę do przeczytania.

Skomentuj

