Zmiany w Windows Live

Posted: 4 grudnia 2008 in Computers and Internet
Kilka dni temu udostępniono nową wersję usług Windows Live. Najbardziej cieszą mnie zmiany w dwóch produktach:
  • Windows Live Spaces – czyli platforma do blogowania, na której jest ten post,
  • Windows Live SkyDrive – miejsce składowania danych w formie plików i katalogów.

Dokładniej opisane zmiany możecie znaleźć na stronie The new face of Windows Live on the web.

Nie będę tu opisywał wszystkiego co się zmieniło. Napisze tylko jakie zmiany są dala mnie najważniejsze. Jeśli możecie opiszcie co Wam przypadło do gustu w nowej wersji. Może nie wszystkie zmiany znam bo jest ich naprawdę dużo oraz są w wielu miejscach.

SkyDrive zwiększył się do 25GB! Naprawdę to bardzo dużo. Szkoda że limit pliku wynosi 50MB. Nie jest to mało ale fajnie by było gdyby limit został zwiększony do 100-200MB.

Ja bym widział tylko jedną dużą zmianę odnośnie SkyDrive: Spaces powinno zacząć korzystać ze SkyDrive przy uploadzie zdjęć. Na razie pozwala przesłać plik do 50MB ale i tak obcina fotkę to około 600 pikseli! Totalna lipa. Tak samo robi WL Writer 😦 Ja nie muszę mieć 50MB ale 3-5MB byłoby miło.

Najlepsza według mnie zmiana na Spaces to zniknięcie wielkiej, obrzydliwej reklamy w górnej części ekranu. Jakby mi ktoś powiedział kilka dni temu że to się stanie to bym nie uwierzył. A jednak!

Ograniczenie komentowania do znajomych – mam nadzieje że to będzie dobrze działało. Włączyłem i zobaczymy.

Grupy i inne połączenia z innymi serwisami bardzo mi się podoba ale za wcześnie aby oceniać co z tego wyjdzie.

Strona http://home.live.com/ nie zmieniła się totalnie ale zniknęły z niej podsumowania komentarzy. Szkoda 😦 Pojawiły się gdzie indziej http://spaces.live.com/ a później pozycja Ostatnie komentarze. Dzięki takiemu podziałowi dużo łątwiej walczyć ze spamem bo już z niego można usuwać niechciane komenty! Dobra robota! Trochę pingowałem się ostatnio z działem walczącym i obiecali coś zmienić – faktycznie się udało. Szkoda że nie doszły np. "literki" w czasie wpisywania komentarzy do bloga. Fajnie by było aby można było sobie taki dashbar samemu "skomponować"!

Home zintegrowano także z Obszarami roboczymi usługi Office Live. Tego się nie spodziewałem i naprawdę miło mnie to zaskoczyło.

Czego mi brakuje? Porządnej walki ze spamem w Spaces.live.com. Warto by zabrali się już za to teraz. Bo czekanie aż totalnie nas zasypie spam nie jest dobrym pomysłem. Ja już ograniczyłem komentowanie bo naprawdę non stop ktoś z Azji zasypuje mnie zdublowanymi postami reklamowymi.

Brakuje mi też porządnego tagowania postów. Czy to takie trudne do implementacji? Wstyd że tego jeszcze nie ma. No i coś kiedyś trzeba zrobić ze statystykami. Teraz to jakby ich nie było. Z liczb to można sobie wywróżyć co się działo i dlaczego trafiono na bloga. Jakby statystyki były na przykład do pobrania to byłoby idealnie. Albo chociaż jakaś filtracja.

Pewne jest to że Windows Live się rozwija bardzo dynamicznie. To nam obiecał Stive Balmer. Oby dotrzymał słowa! Może nawet wyszukiwarka stanie się za jakiś czas porządna?

Komentarze
  1. Ziemek pisze:

    zastanawiałem sie nad spaces jako platformą blogową. I mimo fajnego zaplecza osobowego stwierdziłem: wolę własną domenę i coś co sensownie działa (akurat użyłem BlogEngine.Net). Jakoś spora część blogów MSFT chodzi na blogs.technet.com nie opartym o spaces… bo tu np. przy zerowej działalności zawsze wymieniany jest miesiąc w podsumowaniach. brak mocniejszych tagów. I parę problemów bym znalazł.

  2. Robert pisze:

    Tak jest kilka brakow ktore chyba latwo by mozna bylo dodac… jak widac komuś się nie chce. Przyklad wlasnie brak porzadnych tagow. No ale sa zmiany i ida w dobrym kierunku. To juz pewnie ze 3 lata klikania różności i nie chce mi sie przenosic gdzie indziej.Zreszta jakos nie wyograzam sobie przenoszenia tresci a kilka wpisow by mi sie tam przydalo 😉 Moze sie kiedys skusze.Ziemek gdzie sa te posumowanie? Mozesz dac mi linka?

  3. Karol pisze:

    Ja dziś nie wytrzymałem ze spaces i przeniosłem się gdzie indziej, opis powodów przeprowadzki: http://stilger.eu/2009/01/04/empty-spaces-what-are-we-living-for-czyli-zmiana-bloga/

  4. Robert pisze:

    troche tam fajnych plusow takze widze. Na razie nie jestem przekonany i zostaje w matrix, tzn w live 😉

  5. Ziemek pisze:

    Jakie podsumowanie? Chyba czegos nie rozumiem? 🙂

Skomentuj

