How boot Windows Vista form VHD? Długa i kręta droga do prawdy

Posted: 28 stycznia 2009 in Computers and Internet
Kilka dni temu napisałem artykuł na temat uruchamiania Windows 7 i Windows Server 2008 R2 z wirtualnych dysków czyli plików VHD. Wszystko fajnie i pięknie oprócz tego że pod artem pojawił się komentarz Kuby Siatkowskiego:
 
"Przed chwilą rozmawiałem na ten temat z Stephen’em Rose i z tego co mówił w VHD można zainstalować dowolny system. Jedynym wymaganiem jest aby bootloader był z W7 albo W2k8R2"
 
Od razu w mojej głowie pojawiło się pytanie kim jest tajemniczy Stephen i czy informacja to kolejna wyssana z palca historyjka o VHD. Kolejna czy ktoś to potwierdził. Przegrzebałem Internet i niestety nic poza informacjami że sie nie da nie znalazłem. Sprawdziłem też kim jest tajemniczy Stephen Rose. Zaleciało marketingiem bo to Sr. Community Manager – Windows Client IT Pro. Czyli cudownie. bo ogromne szanse że to wyssane z palca lub MSFT ma w planach wprowadzenie tej funkcjonalności.
 
Postanowiłem to sprawdzić.
 
W normalny sposób przeniesiona maszyna z Hyper-V nie działa. Postanowiłem podrasować 😉 ją sysprepem wykonując sysprep /generalize /oobe /shutdown – nic się nie poprawiło.
 
Napisałem do Stephena i na pytanie jak to zrobić dostałem genialną odpowiedz:
 
"We had several people do it with Vista and it does work. I would direct you to the Windows 7 forum for further assistance"
 
Cudowne napisał na odczepkę. Ale cóż miałem do stracenia oprócz dodatkowego czasu, którego już zmarnowałem za dużo. Napisałem na to jego forum o Windows 7 gdzie jego kolega tez MSFT odpisał coś co potwierdziło moje pierwsze przypuszczenia:
 
"VHD booting into Vista with a Win7 bootloader is not supported. Native VHD boot is only supported with Win7 or Win2k8 R2.
Sudha Thirumoolan [MSFT]"
 
Ja mogę nie wiedzieć bo to przecież nowość i nie pracuje w MS. Ale ludzie z tacy jak Steaphen powinni wstrzymać się i odpowiadać jak są pewni lub choćby napisać że nie wiedzą. A w ten sposób pisząc głupoty powodują że ludzie, tacy jak ja, którzy chcą by ich artykuł był poprawny marnują kupę czasu na potwierdzanie prawdy!
 
Mój znajomy MVP podsumował to tak:
 
"As I said, only Windows 7 and Server 2008 R2 are supported. Stephen Rose is a marketing guy and the Live Meeting he held recently about the Springboard series for the MVPs was full of technical errors."
 
Kończąc: Nie da sie zbootować Visty z VHD. Przynajmniej nie w Beta 1.
Komentarze
  1. Tobiasz pisze:

    Zgadzam się z Tobą zupełności. Uwaga: "jak Steaphen" <<- literówka w imieniu.

  2. goluda pisze:

    Witam, mnie też męczy ten problem. Mam dziwne podejrzenie, że Vista odpalnoa z vhd będzie działać dużo lepiej na dysku SSD. Winows 7 się nie zacina nic a nic. Przeprowadziłem dziś kilka eksperymentów z z Vistą i Windows Serwer 2008, Jeżeli podmienić pliki winload.exe i winload.exe.mui tymi z windows 7 to oba systemy zaczynają się bootować ale w trybie zawaryjnym zatrzymują się na crcdisk.sys (brak sterownika? nie mam pojęcia). Acha jeszcze trzeba zmienić nazwę albo usunąć folder Boot z wirtualnego dysku. Może ma Pan pomysł co dalej z tym zrobić? Pewnie trzeba jeszcze jakieś pliki podmienić? Próbowałem podmienić crcdisk.sys ale bez rezultatu.Pozdrawiam Paweł Goluda

  3. Kuba pisze:

    Jak widać uwierzyłem gościowi od marketingu :-/Szczerze mówiąc liczyłem na to, że chłopaki robiąc prezentacje dla MCT lepiej wiedzą o czym mówią… cóż korporacja 😦

Skomentuj

