Windows Experience Index – Hard disk slow – ktoś chce rozwiązanie?

Posted: 23 marca 2009 in Computers and Internet

W Windows 7 inżynierowie zmieniają sporo funkcji. Oczywiście zmodyfikowany został też sposób obliczania Windows Experience Index. Niestety pojawił się tam też błąd, który dotknął.

Chodzi o obliczanie wydajności podstawowego dysku twardego. Jest on na końcu podawany jako punkty od 1.0 do 7.9.

Jaki problem u mnie się pojawił? Mój nowy laptop pokazywał 2.9 punktów. Dysk był najszybszy z tych, które ma w ofercie Dell czyli raczej szybki 😉

Kilka dni temu zainstalowałem na wolnym 3 letnim laptopie Windows 7. Wynik mnie zaszokował – pojawiło się 3,9! Czyli dużo szybszy niż nowy szybki dysk!

Spytałem osoby, które maja Windows 7 i problem ma dość dużo osób ale nikt nie wiedział o co chodzi. Pogadałem z ludźmi od produktu (Windows 7) i okazało się że jest problem w obliczaniu tej punktacji. Dokładnie chodzi o Write caching na dysku.

Sprawdziłem czy to prawda. Wszedłem do Menadżera zadań, wybrałem właściwości dysku:

Dysk trwardy Robert Stuczynski Noise blog

Oczywiście Write caching był włączony.

Enable Write caching Windows 7 Robert Stuczynski Noise blog

Odznaczyłem opcje co spowodowało wyłącznie Enable write cachsing.

Efekt 5,9 w WEI 😀

Windows Experience Index - Hard disk Robert Stuczysnki Noise blog

Zdecydowanie nie namawiam do wyłączenia tej opcji, a tylko informuje że złe obliczanie wpływa na błędne obliczanie punktacji Disk data transfer rate. Dostałem potwierdzenie że index zostanie naprawiony w kolejnych wersjach.

Komentarze
  1. Tomasz pisze:

    Czyli moje screeny z wss są nic nie warte:) Choć ciekawe czy w przyszłych wersjach system będzie brał poprawkę na to że jest zainstalowany np. na VHD (choć szczerze wątpie)

  2. Robert pisze:

    hmmm na odpowidzi musimy poczekać. Etam nie warte – do prawdy doszliśmy i to najważniejsze.

Skomentuj

