Bing.com widziałem i podoba mi się! Recenzja

Posted: 29 maja 2009 in Computers and Internet
Wyszukiwarka live.com nie jest na pewno tak samo jak dla mnie ulubioną wyszukiwarka. Pewnie nawet uda mi się zgadnąć że jest to google.com.
 
Wyniki prezentowane w wyszukiwarce firmy Google są naprawdę rewelacyjne. Wydawałoby się że brak na rynku firmy, która może zagrozić pozycji lidera w temacie wyszukiwania informacji przez użytkowników. A od czego jest firma Microsoft?
 
Wczoraj miałem wraz z 20 innymi MVPs przyjemność zapoznania się z nową wyszukiwarką Microsoft, a dziś uzyskałem do niej dostęp. Jako że obowiązuje mnie NDA to nie mogę podawać szczegółów ale postanowiłem napisać Wam choć ogólnie co tam znajdziemy.
 
bing 1 robert stuczynski noise blog
 
Jedno co chciałbym napisać na początku to że teraz wiem że wyniki wyszukiwania to nie wszystko – ważna też jest forma prezentacji. Nie będę rozpisywał się na temat samych wyników bo za krótko testowałem ale na pewno to jak on wyglądają w bing jest o niebo lepsze. Wkleję trochę screenów które pochodzą z oficjalnej prezentacji.
 
bing 8 robert stuczynski noise blog
 
Od razu ulga – w końcu dodali sugerowanie wyrazów.
 
Planowanie podróży oraz przeszukiwanie map zostało bardzo ułatwione. Widać ceny lotów, można je porównać, zawęzić wyszukiwanie, spojrzeć na mapę itd. Widać jak kształtowały się ceny w ostatnim roku! Połączono Binga z wieloma znanymi serwisami, np. Expedia.com. Można wyszukać restauracje i poczytać o niej lub spojrzeć jak została oceniona jakość obsługi od jedzenia po czas oczekiwania.
 
bing 3 robert stuczynski noise blog
 
bing 6 robert stuczynski noise blog
 
bing 7 robert stuczynski noise blog
 
Przeglądanie obrazków jest bardzo fajne ale najbardziej spodobało mi się wyszukiwanie wideo gdzie po najechaniu na wideo zaczyna odtwarzanie. Kiedy kursor zmieni się na inne wideo to stare staje, a nowe rusza 😉 – małe, a cieszy.
 
bing 9 robert stuczynski noise blog
 
To co mi się bardzo spodobało to historia wyszukiwania oraz linki powiązane z tematyką wyszukiwania, które widoczne są w lewym panelu bocznym.
 
bing 10 robert stuczynski noise blog
 
Bardzo fajnie zostały zorganizowane zakupy. Widać od razu jak oceniono produkt i można podejrzeć komentarze z innych serwisów. Można filtrować po różnych cechach produktu, porównywać ceny tak jak w polskim ceneo. Mam tylko nadzieję że nie będą one dostępne tylko dla USA. Szczególnie atrakcyjna wydaje się usługa CashBack.
 
bing 2 robert stuczynski noise blog 
 
bing 4 robert stuczynski noise blog 
 
bing 5 robert stuczynski noise blog 
 
Już niedługo http://www.bing.com dodamy nową stronę do ulubionych. A co się stanie dokładnie i czy Microsoft wygra z Google pokaże czas.
 
bing 11 robert stuczynski noise blog
 
Teraz na pewno zostanie wpompowana ogromna ilość $$$ na promocję nowej usługi Microsoftu – nie pisze tylko wyszukiwarki bo chyba wiecie dlaczego.

Komentarze
  1. Dariusz pisze:

    Pozazdrościć! Ja już bym chchaił "pomacać" bing’a 😀 Mam nadzieję, że wytrzymam te kilka dni jeszcze 😉

  2. Robert pisze:

    jest niezle. Mysle ze szczenka nie opadnie na podloge ale jest to dobry start by konkurowac z google przynajmniej interfejsem.Jest kilka fjanych funkcji o ktorych tez nie moglem napisac wiec bedzie tez fajna niespodzianka – opisze je po oddaniu jej dla wszystkich 😉

  3. Zygmunt pisze:

    trochę fajnych zrzutów na stronie: http://www.winsupersite.com/live/kumo_beta.asp 🙂

  4. Robert pisze:

    Darku mam pomysl moze po starcie zrobimy male spotkanie virtualstudy.pl LiveMeeting i pozniej podcast na temat Bing.com ? Inne chetne osoby?

  5. Dariusz pisze:

    Jak najbardziej jestem za! Trzba znaleść osobę, której się bing nie spodoba aby rozmowa nie była zbyt cukierkowa 😛

  6. Maciej pisze:

    Nonono, pozostaje czekać 😀 Ale czuje, że będzie fajnie! 🙂

  7. Robert pisze:

    Hmmm Darku to moze nie byc juz takie proste ;D

  8. Zygmunt pisze:

    Oj tam…. malkontenci zawsze się znajdą. Już czytałem komentarze przy wiadomościach na portalach, jak to nawet się nie zbliżą. No właśnie, tylko tu jest problem. To musiałaby być osoba, która 1. zobaczy cóż to jest bing 2. nie spodoba jej się 3. będzie chętna do dyskusji… i tu masz rację Robercie – może to nie być takie proste 😉

  9. Mateusz pisze:

    Poczekam aż się pojawi, zobaczę jak działa i chętnie posłucham i co nie co też bym dopowiedział co mi się spodobało a co jest be 😀

  10. Robert pisze:

    Zygmut masz racje. Najgorsze jest to ze bywaja ludzie ze twierdza absolutnie ze czegos nie lubia, a nigdy tego nie widzieli 😦 Przykre jest takie podejscie 😦

  11. Mateusz pisze:

    No jak dla mnie świetna _lokalna_ wyszukiwarka. <marudzenie_ON> Namiesza w USA, jak to w Polsce produkty MS z serii Live są średnio użyteczne ;)</marudzenie_ON>Może w przyszłości zacznę używać jak przejdzie fazę beta (google mail – beta miała parę lat) i zacznie podawać wyniki lokalizowane (np. Polskie ceny i produkty) to pewnie będzie moją domyślną wyszukiwarką. Domyślną wyszukiwarką Live zrobiłem miesiąc temu i w sumie używłem codziennie. Wynik – wczoraj już definitywnie google zamiennikiem zostało ;(

  12. Robert pisze:

    google mail nadal jest w fazie beta – co ciekawe instytucje placa nawet za beta.Jesli tak dlugo miales to musi znaczyc ze az tak zle nie jest.Co do marudzenie on to niestety dla producentow jestesmy malo atrakcyjnym krajem 😦 Trudno sie dziwic ze skupiają sie na innych rynkach. Choc jak juz Cie Mateusz widze to Xbox 360 i brak oficjalnego XBox live to totalna przeginka 😦

  13. Mateusz pisze:

    Xbox Live to porażka, nawet Stave się z tym zgadza 😉 co i tak nic nie zmienia 😉 :DBing w Polsce to po prostu dawny Live – nic więcej… Wpisz to co pokazałeś na zdjęciach, a zobaczysz "obraz nędzy i rozpaczy"… Wpisz hotels in.. albo po Polsku: hotele w krakowie…Ech… a nie mówiłem? 😉

  14. Robert pisze:

    To nie do konca tak jak piszesz Mateusz. Bo spojrzales tylko i wylacznie na wyniki wyszukiwania. Wiem zaraz powiesz ze sa najwazniejsze ale w tym poscie staralem sie dowieźć ze nie do konca tak jest. Google juz dawno o tym zapomnialo. Live nie mial chocby podpowiadania, nie mial historii itd. Pamietaj tez ze Polacy nie zawsze szukaja po polsku i rzeczy ktore sa w Polsce. Ja nadal waham sie co jest lepsze. Na pewno google musi troche sie martwic a jak wiadomo konkurencja moze przyniesc tylko i wylacznie korzyści. Google juz czuje oddech MS wiec wycofuje sie z nazwyania swoich produktow betami. Zobacz ze prawie wszystko co maja to teraz beta i co gorsze bywa ze chca za to kase! Przeczytaj ile kasy ma MS w to wpompowac to moze naprawde przyniesc calkiem dobry produkt. Ja zdecydowanie mowie ze jest LEPIEJ niz w dawnym Live, a Ty twierdzisz ze "nic wiecej" – naprawde nie moge sie z tym zgodzic.

Skomentuj

