Office 2010 – już wiem że nie chce starego ;)

Posted: 20 listopada 2009 in Computers and Internet

Windows 7 – w końcu na moim dysku zainstalowany RTM i do tego Ultimate. Ultimate jak dla mnie ma przewagę bo posiada BitLocker ToGo oraz obsługę VHD – reszta mnie nie interesuje.

Ale nie o tym miało być. Choć zajawkę zrobiłem specjalnie po to by pokazać że do mojego (i mojego systemu operacyjnego) szczęścia potrzebowałem tylko Beta Office 2010. Beta bo Technology Preview używam od jakiegoś czasu. No i wyszła. Pobrana już i zainstalowana.

A tak naprawdę to napisze tylko o Outlook, którty jest dla mnie narkotykiem i nie przeszedłbym już np. na The Bat choć bardzo go lubiłem. Teraz już nie bo potrzebuje PIM, a nie tylko klienta poczty.

Napisz tylko o nowościach od TP. Po pierwsze jest szybciej i stabilniej. Choć nadal uparcie pyta się o konto do drugiego konta Exchange (2007) to da się żyć.

Dało się żyć bez wizualizacji osób, które biorą udział w emailingu. Ale teraz jak bardzo może to być użyteczne. Jeśli w skrzynce adresowej mamy dodane zdjęcia osób to Outlook pokaże to w poniższy sposób. Dla mnie jest to rewelacja bo od razu widzę kto jest w emailu. Co więcej jeśli synchronizujecie Windows Mobile z Exchange to na ekranie telefonu zobaczycie taką samą fotkę. Małe, a cieszy:

outlook 2010 1 Robert Stuczynski Noise blog

Prawdopodobnie w finalnej wersji Outlook bedzię mógł połączyć się z Social Networks takimi jak np. LinkeIn lub FaceBook by porać dane. Na tą chwile wyłącznie z SharePoint.

To nie wszystko w temacie kontaktów. Teraz bez instalacji oprogramowania firm trzecich dostajemy szybki dostęp do: All Items związanych z kontaktem, Activities, Mail, Attachments, Meetings, Status Updates. Wystarczy kliknąć ikonę, którą zaznaczyłem na czerwono:

outlook 2010 2 Robert Stuczynski Noise blog

Office to oczywiście nie tylko Outlook ;). Od jakiegoś czasu używam do podstawowych czynności “Office w chmurze” czyli Web App, które są jeszcze w fazie Technical Preview. Nadal czekam aż zostanie uruchomiony OneNote – szczerze to najważniejszy program w chmurze jak dla mnie. Na tą chwile można edytować PowerPoint, Excel, Word. Wszystkie pliki oczywiście leżą na ogromnym (25GB) koncie SkyDrive:

Office 2010 1 Robert Stuczynski Noise blog

Sama edycja jest uproszczona ale działa bardzo dobrze:

Office 2010 webapp Robert Stuczynski Noise blog

PowerPoint zyskał świetną funkcje powiązaną z chmurą choć nie ze SkyDrive. Chodzi o Broadcast Slide Show. Po wywołaniu tej opcji prezentacja zosatnie udostępniona w Internecie, a my otrzymamy link, który możemy przekazać wszystkim uczestnikom prezentacji 🙂 Jakie to proste i jakie uzyteczne.

Office 2010 share Robert Stuczynski Noise blog

Pewnie zauważyliście opcje uploadu pliku na SkyDrive i SharePoint.

Nie jestem ekspertem od PowerPoint ale wydaje mi się że nagrywania prezentacji jako Video oraz jako CD nie było. Myślę że to bardzo przydatne funkcje.

Office 2010 video Robert Stuczynski Noise blog

Od dawna można było publikować posty na blog Windows Live Spaces, ale na pewno nie tak łatwo jak teraz. Oczywiście systemów blogowych jest dużo więcej: SharePoint Blog, WordPress, Blogger, Community Server, TypePad. Fajne choć ja nadal preferuje Windows Live Writer.

Office 2010 blogi Robert Stuczynski Noise blog

Minus? Oczywiście – nadal brak sprawdzania polskiej pisowni. No cóż dla giganta z Redmond to nigdy nie był duży problem. No cóż to tylko Polska 😦

Komentarze
  1. Andrzej pisze:

    Prezentacje na CD były chyba od wersji 2003. Fajnie, że z poziomu SkyDrive można oglądać i edytować pliki. Zacny bajer.

  2. Michal pisze:

    No przecież pisałem, że nie ma sensu wracać do 2007, jeśli się spróbowało 2010 🙂

  3. Piotr pisze:

    Nowy PowerPoint i Outlook – tego mi było trzeba, są to produkty dla których chce się robić migrację. Jeszcze nie zbadałem ciekawostek OneNote, którego w wersji 2k7 używam każdego dnia – mam nadzieję, że przy weekendzie się uda.

  4. Robert pisze:

    @Andrzej calkiem mozliwe – wiedocznie tam gdzie nie zagladam :)@Michal – niby nic sie nie zmienia ale te drobnostki sa tak fajne ze tak jak piszesz nie ma sensu wracac! No i ciekawe co fianlnie bedzie w RC@Outlook – jak poznasz nowosci OneNote to wyslij mi info. Bardzo lubie choc chcialbym aby juz byl w chmurze, a najbardziej dobra synchronizacja OneNote <-> Chmura.

  5. Przemyslaw pisze:

    Stworzenie prezentacji jako Video to chyba nie było. Ale jako prezentacja na płycie CD to już od Office 2003 jest (albo może 2000) jako folder na płytce albo jako płyta startowa z prezentacją 🙂

Skomentuj

