Ustawienie „Hasło wygasa co 72 dni” w Windows Live ID to proszenie się o kłopoty

Posted: 23 stycznia 2010 in Computers and Internet

Około 80 dni temu ustawiłem sobie nowe hasło dla konta Windows Live ID. Pomyślałem sobie że zmiana hasła co około 3 miesiące jest dobrym pomysłem. Najlepiej aby to się wymuszało automatycznie. Całe szczęcie jest taka opcje przy zmianie Hasło wygasa co 72 dni więc ja zaznaczyłem.

Strong password - Robert Stuczynski Noise blog

Dla niezaznajomionych z opcja, kopia z helpa:

Ustawianie okresowego wygasania hasła

Hasło można ustawić tak, aby wygasało co 72 dni. Częste zmienianie hasła zapewnia lepsze zabezpieczenie informacji na koncie. Gdy hasło wygaśnie, jest wyświetlany monit żądający zresetowania hasła.

Aby hasło wygasało co 72 dni, zaznacz pole wyboru Hasło wygasa co 72 dni na stronie Zmienianie hasła.

Kilka dni temu wszystko co miałem związane z Live ID przestało działać. Poczynając od poczty, Technet, MSDN, poprzez bloga a skończywszy na logowaniu do WSS.pl.

Co ciekawe nie otrzymywałem komunikatu że coś jest z moim kontem. Przy próbie dostania się do powyższych usług za pomocą mojego LiveID widziałem komunikat jakby coś z usługami było nie tak:

The Windows Live Network is unavailable from this site for one of the following reasons:
This site may be experiencing a problem
The site may not be a member of the Windows Live Network

Ale na innych moich kontach te usługi działały wiec stwierdziłem że coś musi być nie tak z moim kontem Live ID.

Problem zgłosiłem do Windows Live Technical Support. Oczywiście dostałem odpowiedz z template:

Thank you for contacting the Windows Live Technical Support; my name is Max, and I will be assisting you with your issue (based on what you selected on our support page), you are experiencing issues with signing in or you are seeing an invalid password error. This automated response will provide you the information needed to optimize your browser settings that has been known to resolve sign in issues.  If this response does not resolve your issue or you have already tried to optimize your browser, reply to this message.

First, we want to make sure that the account name (E-mail Address) that you are using is spelled correctly on the sign in page. Then you will want to ensure that the password is the correct password for the account you are attempting to sign in to. We have found that this is a resolution step that many have overlooked. Your email address might be correct, but a simple misspelled domain name can cause additional headaches.
Ie:
yourname@htomail.com or yourname@hotmial.com. In these examples, the name hotmail was mistyped and has caused some of the issues you might be seeing.

Next, we have a site that can walk you through to optimize your Internet Explorer browser: Windows Live ID Space. If the link does not work, you can use the direct web page: http://liveidsupport.spaces.live.com/blog/cns!4D45F3F81F297BB6!110.entry.

If you have forgotten your password, then you can reset a forgotten password online by selecting the link under the password box on any log in page that states "Forgot your password?" or by going directly to this link: Forgot your password?, then follow the on-screen instructions to complete the password reset instructions.

The information for changing your  password can also be found on our online help: Click Here or go to the following link: http://help.live.com/Help.aspx?&project=LiveIDv1&querytype=topic&query=Accountv1_PROC_ChangePassword.htm

Verify that these steps either resolves, or does not resolve the sign in problems you are seeing. If the information in this email does not resolve your questions or if you are writing about a different problem or question, reply to this message with additional details and error messages you are seeing. Thank you for contacting the Windows Live Technical Support.

No cóż przeczytałem i odpowiedziałem że problem nie rozwiązany bo hasło jest poprawne gdyż na 4 urządzeniach, w różnych programach – Outlook 2010, Outlook Mobile, Live Writer – to hasło było zapisane i do wczoraj działało. Zaraz po wysłaniu odpowiedzi postanowiłem jednak zmienić hasło – wszystko ruszyło. A przy opcji Hasło wygasa co 72 dni przypomniałem sobie że właśnie 72 dni temu zmieniałem hasło i to był powód całego zamieszania. Opcja hasło wygasa zadziałało ale nie raczyło mi o tym w żaden sposób uprzedzić.

Podsumowując: jeśli chodzi o “usługę” wymuszania hasła co 72 dni w Windows Live ID lepiej dać sobie z nią spokój bo może przynieść więcej problemów i frustracji niż korzyści. Ustawcie sobie zwykłe przypomnienie w Outlook. Nie będę ukrywał że kiedyś otrzymałem prawidłowy monit o zmianę hasła – ale tym razem nic.

Wersja angielska: Setting "the Password expires what 72 days" in Windows Live ID is asking for problems

Skomentuj

