Windows Phone 7 i kopiuj/wklej (Windows Mobile 7) – a może jednak jest?

Posted: 17 marca 2010 in Computers and Internet

Poranny przegląd nowości w sieci nie był dziś za miły. Przeczytałem informacje że Windows Phone nie będzie obsługiwał funkcji Copy Past czyli Kopuj Wklej.

Tą informacje podał portal Engadet.com. Poinformowano o tym na MIX10 mówiąc że jest to zbędna funkcja. Dla mnie to krytycznie ważna funkcjonalność – chyba że WM7 ma być zabawką typu iPhone. Jeśli chodzi o Windows Phone 7 to plotek było dużo – naprawdę przeróżnych. Co gorsza ludzie z marketingu Microsoft potrafią różne bajki opowiadać. Choćby o wsparciu bootowania Vista z plików VHD, które rozpowszechniała bardzo znana osoba (Windows 7) jaka jest Stephen Rose. Tymi bajkami zmarnował kilka moich godzin – potwierdzania przeze mnie czegoś co nie miało prawa działać – cóż tak działa ich marketing.

No dobrze po tym przydługim wstępie opisze co zrobiłem. Przyśpieszyłem instalacje Visual Studio 2010 for Windows Phone – miałem to zrobić w weekend. Potrzebowałem to zainstalować bo tam jest emulator Windows Phone 7.

Uwaga: To co pokaże na poniższym video działa w emulatorze i może nie działać w nieemulowanym środowisku WM7.

 

Co zrobiłem?

1. Otworzyłem na Windows Phone przeglądarkę IE
2. Na niej stornę VirtualStudy.pl
3. W pole wyszukaj wpisałem XYZ
4. Zaznaczyłem napis
5. Skopiowałem go z hosta za pomocą Control+C
6. Wkleiłem Control+V

Jak widać środowisko daje sobie rade z zaznaczaniem 😉 wiec nie sądzę by Select dali tylko po to by później można było skasować tekst. Wspierać też będzie pewnie copy past – może nie w IE ale ten program będzie chyba zaskakiwał do końca jego żywota.

Przyjdzie nam jeszcze poczekać na finalne potwierdzenie. Ale ja uważam że nie ma siły copy/past – musi być w systemie chyba że chce się zrobić krok milowy 😉 ale w tył.

Windows Phone 7 feature: copy / paste (Windows Mobile 7) – is or not?

Reklamy
Komentarze
  1. Kamil pisze:

    Robercie, czy możesz uzasadnić twierdzenie "chyba że WM7 ma być zabawką typu iPhone" …sam wiesz, że kiedyś długo korzystałem z Windows Mobile, a obecnie korzystam z iPhone. I tutaj prosze nie powiela propagadny typu iphone nie ma: kopiuj/wklej, mms, nie może wyslać i odbierać plików przez bluetooth oraz nie ma wielozadaniowości. Mój iPhone obsługuje wszystkie te funkcje :). Obecnie jedyny zarzut jaki można postawić to rozwijanie większości funkcji za pomocą dodatkowy aplikacji co w przypadku WM jest już w standardzie ale jeśli ktoś porzebuje to napewno może tą chwilę poświęcić 🙂 BTW. Dzięki zmianie silnika na WM7 jest znacznie mniej aplikacji na chwile obecną. Podsumowując nie nazywajmy rzeczy zabawkami bo każde z nich ma swoje zastosowanie, przy mojej pracy gdzie odbywa się ona glównie z mailami, dokumentami i komunikatorami na chwilę obecną iphone sprawuj się znacznie lepiej. Osobiście czekam na jakieś urządzenie z WM7 do testów bo nie wykluczam, że wkrótce znów wybiore wydajniejsze rozwiązanie.

  2. Robert pisze:

    Poszukaj w moim tekscie stwierdznia ze iPhone nie jest fajny, lub nie da sie go uzywac. Zabawka moze byc calkiem fajna jesli ma sie na mysli gadget z multimediami i do dzwonienia – tu jest ok super. Ale w innych przypadkach dla mnie to niestety nie jest taki PDA ktory by mi przyslonil WM :)Krok w WP7 nie wiem czy bedzie tez dla mnie dobry – czas pokaze. Teraz to jakis dziwny Telefon/Zune i bardziej przypomina mi iPhone/Symbiana.To moje zdanie i nie mam zamiaru specjanie sie tluamczyc bo kazdy moze miec inne zdanie i wyrazac swoja opinie. Tu nawet nie chwale nowego WP7 😀 – boje sie jednak ze nie wyjdzie nic dobrego. Obym sie mylil 😀

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s