Jak wyłączyć przeglądanie stron w Opera poprzez WAP – HTC HD2 (Leo)

Posted: 22 czerwca 2010 in Computers and Internet

Geniusze z Plus wymyślili sobie że użytkownicy HTC HD2 będą używali do przeglądania stron w Opera protokołu WAP. Wolne i zacofane. Co gorsza może skończyć się wysokim rachunkiem. Ja na przykład używam iPlus, który włączyłem na standardowej karcie. I nie mam zamiaru korzystać z WAP tylko z 3G lub ewentualnie EDGE.

Plus GSM do zestawu HD2 dołączył białą beznadziejnie skserowana karteczkę gdzie napisali by do przeglądania Internetu nie używać Opery ale IE :O LOL! Tylko że IE z WM6.5 jest powiedzmy delikatnie słaby. Dużo lepiej sprawuje sie Opera. Chore że na kartce skoczy sie w wielu przypadkach. Bo wygooglowanie nie było zbyt proste.

Rozwiązanie jest, a nawet kilka. Ja podam najprostsze.

W Operze można wyłączyć domyślny WAP, wystarczy w pasku adresu opery wpisać opera:config, przejść do zakładki Network i zaznaczyć opcję Conn Mgr Auto Detect Network. Na koniec wykonać restart opery. Od tego momentu można łączyć się przez normalne szybkie połączenia GSM.

Finalnie można wyłączyć punkt dostępu WAP za pomocą programu NO DATA.

Część osób pisze że wymagane jest wgranie innego ROMa – bez przesady powyższa prosta zmiana Wam wystarczy.

Komentarze
  1. Rafał zaGraf pisze:

    Bardzo ciekawe, niestety u mnie nie działa…
    Może robię coś źle? Czy restart opery to znaczy wyłączenie i włączenie ponowne, czy może trzeba poszukać opcji restart? Byłbym wdzięczny za wskazanie gdzie szukać.
    Udało mi się zaznaczyć opcję Conn Mgr Auto…….., nie umiem restartować opery. Wyłączyłem (na wszelki wypadek sprawdziłem w menadżerze zadań) i włączyłem ponownie, niestety Conn Mgr Auto Detect Network wciąż jest wyłączone.

    Mam telefon w Orange, kupiony na allegro z sieci Plus.
    Czy mogę prosić o pomoc w tej sprawie?
    Pozdrawiam
    Rafał Z.

  2. babetka pisze:

    U mnie podobnie, zmiana w config nie zostaje zapamiętana i w opera wyskakuje error i nie łączy sie przez Plus internet.

  3. babetka pisze:

    Już wiem. Trzeba zrestartować po prostu urządzenie!

  4. koko pisze:

    nie, zjedz niżej i jest SAVE:) dopiero wtedy reset opery

Skomentuj

