VMWare VSphere vs Microsoft Hyper-V – porównanie

Posted: 14 lutego 2013 in Computers and Internet

Na moją skrzynkę wpadł interesujący dokument. Niestety, bo wolałbym coś niezależnego, jest on autorstwa firmy VMWare i opisuje różnice w TCO VMware vs Microsoft.

Jeszcze go nie czytałem ale na pewno do niego spojrze w wolnej chwili. Jestem też ciekaw co Wy sądzicie. Ile w nim prawdy, a ile ściemy. Fajne jest to że dali sporo liczb, wykresów oraz opis scenariuszy!

Kilka dni temu Mariusz Kędziora napisał na FB że Hyper-V może być nawet lepszy od konkurencji ale to znowu jest stanowisko osoby pracującej w Microsoft. Pisał też że niebawem będzie webcast porównujący te 2 środowiska. Przyznaje że jest już naprawde bardzo dobre ale czy na pewno tak dobre?

Tak czy owak Microsoft mógłby coś podobnego wydać – tak dokładne porównanie jak to.

Zapraszam do lektury i komentarzy : VMWare VSphere vs Microsoft Hyper-V – porównanie

Update 1: Wpis opisuje jednak starą wersje Hyper-V. Tak to jest jak chce się szybko dać newsa. I dlatego dokumentacja niezależna jest lepsza bo nie ma w niej takich matactw. BTW warto spojrzeć

Update 2: Mariusz podesłał mi 2 interesujące materiały. O tyle interesujące że jeden z wpisów blogowych jest źródłem niezależnym, a druki pochodzi z Microsoft Download. Warto przyjrzeć się obu szczególnie że są o Windows Server 2012, a nie jak zrobiło to VMWare porównując 2008 R2 :(.

Polecam:

http://up2v.nl/2012/09/04/microsoft-windows-server-2012-hyper-v-compared-to-vmware-vsphere-5-1/

http://aka.ms/WhyHyperV-vsVMWare

Jeśli macie inne porównania to dajcie znać w komentarzu to zaktualizuje. Dzięki!

Komentarze
  1. Trochę stare porównanie bo VMware 5 vs Windows Server 2008 R2 (zamiast VMware 5 vs Windows Server 2012).

  2. Coz takie dostalem wlasnie na skrzynke i nie zdążyłem spojrzec ale przyznam Ci racje.
    BTW lepszego nie widzialem 🙂 Jak bedzie to chetnie dodam

  3. Marek krupa pisze:

    Kiedyś czytałem gdzieś dokument porównujący w liczbach te dwa produkty na korzyść MSFT ale tez przez nich zrobiony… Może go gdzieś odkopię?

Dodaj komentarz