Świetny program na Andorida do notatek OneNote trzymanych w chmurze – MobileNoter jest dużo lepszy niż OneNote for Android

Posted: 28 marca 2013 in Computers and Internet

Kilka dni temu rozpocząłem test oprogramowanie do zarządzania notatkami na Andorid. Zapytałem znajomych o ich preferencje i porównałem te systemy. Było ich kilka w markecie OneNote, Evernote, MobileNoter, Google Keep.

Google Keep to nieporozumienie. Jest to system ładnych żółtych karteczek i fajna jest tylko cena czyli 0 zł. Takich systemów było zawsze pełno i nie jest to nic nowego.

EverNote był całkiem ok ale jednak zaleta używania OneNote na Windows kazała mi szukać klienta OneNote na Andka.

Sprawdziłem Microsoft OneNote for Android. Ten program według mnie powinien być w fazie beta a nie finalnej. Szczególnie że należy za niego płacić kiedy przekroczymy 500 notatek! Jest oczywiście lepszy niż Keep ale nadal jest to uboga wersja klienta OneNote.

Byłem trochę zmartwiony bo nie chciałem przechodzić na Evernote. Po przeszukaniu marketu okazało się że ideal został znaleziony.

Program o którym będzie reszta wpisu nazywa się MobileNoter, a jego producentem jest firma Businessware Technologies Inc. W markecie znajdziecie jego 3 wersje:

– MobileNoter https://play.google.com/store/apps/details?id=com.themsteam.mobilenoter&feature=more_from_developer#?t=W251bGwsMSwxLDEwMiwiY29tLnRoZW1zdGVhbS5tb2JpbGVub3RlciJd . Jest to jakaś starsza i chyba trial wersja w której nie doszukałem się synchronizacji z cloud ale można ją potestować by przekonać się o tym czy ten program przypadnie nam do gustu,

– MobileNoter SE https://play.google.com/store/apps/details?id=com.themsteam.mobilenoter.direct&feature=nav_other#?t=W251bGwsMSwxLDYsImNvbS50aGVtc3RlYW0ubW9iaWxlbm90ZXIuZGlyZWN0Il0 . Cena nie jest wygórowana jak na jego możliwości i 25,95 zł,

– MobileNoter SE HD for Tablet https://play.google.com/store/apps/details?id=com.themsteam.mobilenoter.direct.tablet&feature=more_from_developer#?t=W251bGwsMSwxLDEwMiwiY29tLnRoZW1zdGVhbS5tb2JpbGVub3Rlci5kaXJlY3QudGFibGV0Il0 .

Są także wersje dla iPhone oraz BlackBerry ale tymi beznadziejnymi systemami nie będę się tu zajmował 😉

Kto widział OneNote for Android może przystąpić do czytania funkcji MobileNotera, których część postaram się wypunktować poniżej. Kto nie widział niech wpierw zainstaluje, pośmieje się i wróci do tego wątku.

MobileNoter_SE robert stuczynski blog 2

Za pomocą MobileNoter można oglądać oraz edytować notatniki OneNote. Co najważniejsze można je synchronizować do DropBox, SkyDrive, iTunes. To samo zrobić na naszej wersji Windows, iOS czy BB i używać ze wszystkich urządzeń jednocześnie. I o to w tej zabawie chodzi by mieć notatnik wszędzie ze sobą!

MobileNoter_SE robert stuczynski blog 1

Wspiera tagi a notatki wyglądają prawie tak samo jak na wersji Windowsowej, a nie jak na wspomnianym oficjalnym kliencie Micorosftu. Wspierane jest formatowanie tekstu: czcionki, style, kolory, listy.

MobileNoter_SE robert stuczynski blog 3

To czego w oficjalnym bardzo brakuje to notatki odręczne – jak można było tego nie zaimplementować! Tu oczywiście jest pisanie paluchem oraz notatki głosowe, fotografie, wideo! Można także załączać pliki.

MobileNoter_SE robert stuczynski blog 4

Obiekty można przesuwać po całej kartce jak to ma miejsce w Windowsowej wersji OneNote. Metoda draganddrop jest bardzo wygodna.

Mobile SE HD dla Twojego tableta:

Mobile SE dla telefonu:

 

Jakieś minusy? Pewnie że tak ale ma być naprawiony wraz z nową wersją w przeciągu 2 miesięcy. Chodzi o brak obsługi OneNote 2013. Nadal wspierane są tylko pliki OneNote 2010. Jest pewne obejście (http://www.mobilenoter.com/blog/post/2012/08/13/MobileNoter-SE-OneNote-2013-Preview-issues.aspx), które ja stosuje i będę musiał jeszcze te 2 miesiące z tym żyć. BTW dla mnie i tak jest the best!

Screeny oraz wideo pochodzą ze strony producenta.

A Wy co używacie? Dajcie znać w komentarzu.

Traslation to English http://translate.google.pl/translate?hl=pl&ie=UTF8&prev=_t&sl=pl&tl=en&u=https://domenatestowa.wordpress.com/2013/03/28/swietny-program-na-andorida-do-notatek-onenote-trzymanych-w-chmurze-mobilenoter-jest-duzo-lepszy-niz-onenote-for-android/#submit

Komentarze
  1. Jesli z OneNote się syncuje i można suwać paragrafy po stronie to definitywnie to przetestuję, wypas! Ale poczekam na naprawienie synca z 2013 w takim razie. A tydzień temu zrobiłem upgrade onenote na android…:)

  2. Arek pisze:

    Używam Evernote, dlaczego… OneNote dla Windows jest płatny, a przez WWW obsługa mnie nie zadawala. Evernote jest praktycznie na wszystkim, ma wersję WWW, jak dla mnie kompletne rozwiązanie.

    • Owszem kompletne choc dla mnie limit miesieczny wersji bezplatnej jest zbyt maly 😦 Szybko to wykorzyatam i bede musial placic 5 euro miesiecznie za evernote.
      Samo podejscie evernote jest tez dla mnie malo atrakcyjne bo przypomina raczej notatki niz cale notatniki. Nie jest zle ale jakos przy onenote wygrywa wylacznie cena ale tez nie do konca bo po 1-2 latach strace tyle co na na pelna nanowsza wersje onenote for pc.

Dodaj komentarz